Gå til hovedindhold
Hjem

Top menu

  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice

Main navigation

  • Afdelinger
    • FAMILIE (3-6 år)
    • Mikroer i Klitmøller Spejderne (6-7 år)
    • Minier i Klitmøller Spejderne (8-9 år)
    • Juniorer i Klitmøller Spejderne (10-11 år)
    • Trop i Klitmøller Spejderne (12-15 år)
    • Klan i Klitmøller Spejderne (16-23 år)
    • LEDER
    • GRUPPEHJÆLPER
    • BESTYRELSE
  • Kalender
  • Gruppen
    • Om gruppen
  • Leder-login
  • Artikler
  • Medlemsservice
  • Bliv spejder
FAMILIETUR
familietur
Klitmøller Spejderne

NYHEDSBREV AUGUST 2021

Kære alle.

Så er sommerferien ved at være slut for de fleste og dermed går 2. halvår 2021 for Klitmøller Spejderne også i gang - og vi glæder os til at se nye, som gamle spejdere.

Spejderledere vil vi også gerne have flere af - noget for dig??? Så kontakt straks janebauerogpallefrost@gmail.com 

 

INDBYDELSE TIL FAMILIE, VELKOMST OG OPRYKNINGSTUR

TID: Lørdag den 14. august klokken 11.00 - Søndag den 15. august klokken 10.00

STED: Lejrpladsen NEBEL, Egnshvilevej 5b ved Nors sø, 7700 Thisted.                                        Læs mere på www.lejrpladsennebel.dk eller på facebooksiden https://www.facebook.com/Nebel-Lejrpladsen-ved-Nors-s%C3%B8-1587402381476592/ 

PRIS: 0 kr.

PRAKTISK INFO:  I skal følges ad, som familie og lave sjove aktiviteter sammen. Man medbringer selv sin overnatningsplads som f.eks. campingvogn, telt, hængekøje (som kan hænges op i vores overdækkede hængekøjepark), bygge en bivuak eller lign.

Er det umuligt for jer som familie at deltage og jeres spejder gerne vil med alligevel, så skal I selv forsøge at finde en "adoptiv"spejderfamilie til jeres barn. Er det umuligt at finde en sådan, så kontakt jeres leder, så vil lederen være behjælpelig. Men da turen er tænkt som en familietur, så håber vi MEGET på at I deltager som familie.

MEDBRING: Overnatningssted (telt, campingvogn eller lign. Hvis nogen ønsker at overnatte i hængekøje kan vi hjælpe med dette, hvis I giver os besked) og soveposer, liggeunderlag mv. Krus, tallerkener, bestik, viskestykke. Madpakke og drikkevarer til lørdag frokost. Stol eller underlag at sidde på, camping borde mv. er også tilladt, hvis I gerne vil dette. Tøj der passer til vejret og hvad I ellers har brug for af bekvemmeligheder for at få en god tur.

Vil I gerne have en sodavand, et glas vin, en øl eller lign. er det også tilladt at medbringe dette. Ellers er der saftevand, vand, the og kaffe - som man frit kan benytte sig af.

PROGRAM:

11.30 Velkommen, Indkvartering og spise medbragte madpakker

13.00 Opryknings ceremoni

14.00 Ude-spejderskole/løb for forældrene (hvor I får lidt at vide om hvad det vil sige at være forældre til et spejderbarn)

14.00 Hver aldersgren er sammen med deres ledere og der afholdes et spejdermøde, f.eks. øve råb, uddeles årsstjerner osv. 

16.00 Kaffe m,m,

Derefter fri leg og hygge.

16.30 Madlavning - Wokmad

19.00 Lejrbål m underholdning

08.00 Morgenmad

08.45 Flaghejsing og morgensamling

09.00 Fælles oprydning og rengøring

10.00 Tak for denne gang

TILMELDING til janebauerogpallefrost@gmail.com  senest den 7. august kl. 18.00. Oplys antal deltagere fra jeres familie og hvilken spejderaldersgren. Søskende er velkomne! 

SPØRGSMÅL kan stilles til janebauerogpallefrost@gmail.com eller dit barns leder.

NYE ER MEGET VELKOMNE!

 

KONTINGENT OPKRÆVNING

Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2021.

I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:

Familiespejd 200 kr. pr. familie

Mikro, mini, junior og trop 400 kr pr. person

Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995  eller kontant i Janes postkasse, Vestermøllevej 19.

HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!

DET ER DESUDEN VIGTIGT AT I HUSKER AT UDMELDE JERES BARN, HVIS DET IKKE LÆNGERE VIL VÆRE SPEJDER, SÅ SLIPPER I FOR UDNØDIGE RYKKERE PÅ KONTINGENT. SKRIV TIL janebauerogpallefrost@gmail.com HVIS JERES BARN IKKE LÆNGERE ØNSKER AT VÆRE SPEJDER.

 

 

OPSTART EFTER SOMMERFERIEN:

 

FAMILIESPEJD 0-6 år, sammen med forældre

Vi har første familiespejder-møde søndag den 22. August  kl. 10.00 - 12.00.

Spørgsmål til familiespejd, så kontakt Palle på 29253061.

Læs mere om familiespejd her: www.klitmollerspejderne.dk/familiespejd           

I kan læse hvad vi skal lave efter den 9/8på vores ovenstående hjemmeside.

Lederne hos familiespejderne er Palle, Svend, Birgitte,  Lene og Grethe. 

 

MIKROERNE 0.-1. klasse:


Mikroerne har første mikro-møde tirsdag den 17/8 kl. 16.30-18.00
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mikro her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 10/8)

Lederne er Morten og Marna + ? (vi mangler en mikroleder mere, så giv lyd hvis det kunne være noget for dig. Man behøver ikke at have været spejder eller spejderleder før).

 

MINI 2.-3. klasse

Minierne har første mini-møde onsdag den 18/8 kl. 17.00-18.30.

Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mini her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 10/8)

Lederne hos mini er: Ane og Anne

 

JUNIOR 4.-5. klasse

Vi starter op igen onsdag den 18/8kl. 18.30-20.00

Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/junior (hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse på hjemmesiden fra den 10/8)

Juniorlederne er Michel, Helle, Christian og Louise

 

TROPPEN 6.klasse - 15 år.

Tropsspejderne mødes første gang efter sommerferien torsdag den 19/8 fra 19.00-21.00 ved spejderhuset, skolestien 10. www.klitmollerspejderne.dk/trop 

Tropsspejderne er selv med til at bestemme hvad de vil lave.

Spejderleder hos troppen er Nanna 

 

KLITMØLLER GARAGE FESTIVAL

Vi har været så heldige at få et tilbud om en indtjeningskilde til dette års garage festival den 7/8. Nemlig at stå for baren. Vi har brug for lidt flere hænder, så vil du hjælpe? Vi har brug for:

- nogen der vil komme og køre med ting i trailer og stille op lørdag formiddag.

- nogen til at tage barvagter

- nogen der vil hjælpe med at tage baren ned igen og øre væk (søndag formiddag)

Ring eller skriv til Martin Eigenbroth 29990165 hvis du vil give en hånd med

 

 

PLANLÆGNING+TEAMSAMTALER FOR LEDERNE

Dato: Mandag 09.01.2019 17:00 - 21:00

Detailplanlægning af halvårsprogram.

Jane forkæler jer imens I planlægger og hjælper gerne hvis I har brug for det.

Der vil være aftensmad og snacks.

OBS Alle møder ind kl. 17.00

Husk at medbringe jeres regnskab for rammebeløb, så I kan få nyt rammebeløb.

Imens er der også teamsamtaler med Grunda:

17.00-18.15 Minilederne

18.15-19.45: Mikrolederne

19.45-21.00: Juniorlederne

VIGTIGT AT VI ALLE ER DER. ER DU FORHINDRET, ER DET VIGTIGT AT DU GIVER OS, SAMT DIT LEDERTEAM, BESKED HEROM. DETTE ER MØDET HVOR DET NÆSTE HALVE ÅR PLANLÆGGES!!!

 

 

Mange spejderhilsner fra www.klitmollerspejderne.dk 

 

 

Kontakt

Klitmøller Spejderne
Skolestien 10, 1.
7700 Thisted
Danmark

21 47 09 65
janebauerogpallefrost@gmail.com

Følg os på

Læs vores cookiepolitik her

En del af

Det Danske Spejderkorps logo