Kære alle.
Så er sommerferien ved at være slut for de fleste og dermed går 2. halvår 2022 for Klitmøller Spejderne også i gang - og vi glæder os til at se nye, som gamle spejdere.
Spejderledere vil vi også meget gerne have flere af :) - noget for dig??? Så kontakt straks janebauerogpallefrost@gmail.com
Vi tilbyder sjov, oplevelser, godt kammeratskab, arbejdsfælleskab og du gør noget godt for Klitmøllers børn og unge. Du behøver ikke at have spejdererfaring - vi har et godt lederfællesskab og vi hjælper dig godt i gang :)
Vi mangler:
1-2 mikroledere til at være sammen med Morten og Nanna (Nanna overvejer at starte spejd op i Ræhr og så skal vi også have fundet en i stedet for hende).
1 minileder til at hjælpe Ane.
INDBYDELSE TIL FAMILIE, VELKOMST OG OPRYKNINGSTUR
TID: Lørdag den 13. august klokken 11.00 - Søndag den 14. august klokken 10.00
STED: Lejrpladsen Tandrup, Tandrupvej 1 ved Vandet sø, 7700 Thisted. Læs mere på www.lejrpladsentandrup.dk
PRIS: 0 kr.
PRAKTISK INFO: I skal følges ad, som familie og lave sjove aktiviteter sammen. Man medbringer selv sin overnatningsplads som f.eks. campingvogn, telt, hængekøje, bygger en bivuak eller lign. Sig til hvis I ikke har noget af ovenstående, så kan vi hjælpe.
Er det umuligt for jer som familie at deltage og jeres spejder gerne vil med alligevel, så skal I selv forsøge at finde en "adoptiv"spejderfamilie til jeres barn. Er det umuligt at finde en sådan, så kontakt jeres leder, så vil lederen være behjælpelig. Men da turen er tænkt som en familietur, så håber vi MEGET på at I deltager som familie.
MEDBRING: Overnatningssted (telt, campingvogn eller lign.) og sovepose, liggeunderlag mv. Krus, tallerkener, bestik, viskestykke. Madpakke og drikkevarer til lørdag frokost. Stol eller underlag at sidde på, camping borde mv. er også tilladt, hvis I gerne vil dette. Tøj der passer til vejret og hvad I ellers har brug for af bekvemmeligheder for at få en god tur.
Vil I gerne have en sodavand, et glas vin, en øl eller lign. er det også tilladt at medbringe dette. Ellers er der saftevand, vand, the og kaffe - som man frit kan benytte sig af.
PROGRAM:
11.00 Velkommen, Indkvartering og spise medbragte madpakker
13.00 Opryknings ceremoni
13.30 Aktivitet for forældrene (hvor I får lidt at vide om hvad det vil sige at være forældre til et spejderbarn og lærer de andre forældre at kende)
13.30 Hver aldersgren er sammen med deres ledere og der afholdes et spejdermøde, f.eks. øve råb, uddeles årsstjerner osv.
15.00 Kaffe, the, kage, saft og frugt
16.00 Fælles aktivitet for alle
18.00 Aftensmad
19.00 Lejrbål m underholdning
08.00 Morgenmad
08.45 Flaghejsing og morgensamling
09.00 Fælles oprydning og rengøring
10.00 Tak for denne gang
TILMELDING til janebauerogpallefrost@gmail.com senest den 10. august kl. 20.00. Oplys antal deltagere fra jeres familie og hvilken spejderaldersgren. Søskende er velkomne!
SPØRGSMÅL kan stilles til janebauerogpallefrost@gmail.com eller dit barns leder.
NYE ER MEGET VELKOMNE!
KONTINGENT OPKRÆVNING
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2022.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:
Familiespejd 200 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 400 kr pr. person
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995 eller kontant i Janes postkasse, Vestermøllevej 19.
HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!
DET ER DESUDEN VIGTIGT AT I HUSKER AT UDMELDE JERES BARN, HVIS DET IKKE LÆNGERE VIL VÆRE SPEJDER, SÅ SLIPPER I FOR UDNØDIGE RYKKERE PÅ KONTINGENT. SKRIV TIL janebauerogpallefrost@gmail.com HVIS JERES BARN IKKE LÆNGERE ØNSKER AT VÆRE SPEJDER.
OPSTART EFTER SOMMERFERIEN:
FAMILIESPEJD 0-6 år, sammen med forældre
Vi har første familiespejder-møde lørdag den 20. August (Fordi vi skal på molermuseet er det en lørdag, fremadrettet er det søndage).
Spørgsmål til familiespejd, så kontakt Palle på 29253061.
Læs mere om familiespejd her: www.klitmollerspejderne.dk/familiespejd
I kan læse hvad vi skal lave på vores ovenstående hjemmeside, den bliver opdateret den 9/8.
Lederne hos familiespejderne er Palle, Svend, Birgitte, Lene og Grethe.
MIKROERNE 0.-1. klasse:
Mikroerne har første mikro-møde tirsdag den 16/8 kl. 16.30-18.00
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mikro her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 9/8)
Lederne er Morten og Nanna (vi mangler mindst en mikroleder mere, så giv lyd hvis det kunne være noget for dig. Man behøver ikke at have været spejder eller spejderleder før).
MINI 2.-3. klasse
Minierne har første mini-møde onsdag den 17/8 kl. 17.00-18.30.
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mini her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 10/8)
Lederne hos mini er: Ane - Anne er på barsel, derfor søger vi en ledere mere til at hjælpe Ane.
JUNIOR 4.-5. klasse
Vi starter op igen tirsdag den 16/8 kl. 18.00-19.30
Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/junior (hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse på hjemmesiden fra den 9/8)
Juniorlederne er Michel, Helle og Christian
Er du et planlægnings/overblik/kommunikations talent - så skulle jeg hilse fra juniorlederne og sige at sådan en medleder ønsker de sig. Er det dig?
TROPPEN 6.klasse - 15 år.
Troppen er midlertidig lukket - pga. meget få tropsspejdere og mangel på tropsledere. De få tilbageblevne tropsspejdere er velkomne i Thisted. Kontakt gerne Martin Eigenbroth, så kan an hjælpe med flytning til Thisted. Efter sommerferien næste år, starter vi troppen i Klitmøller op igen. Sig til hvis du vil være deres spejderleder, så kan du komme stille og roligt ind i det og i gruppens liv.
PLANLÆGNING+TEAMSAMTALER FOR LEDERNE
Dato: Mandag 8.8.2019 17:00 - 21:00
Detailplanlægning af halvårs program.
Jane forkæler jer imens I planlægger og hjælper gerne hvis I har brug for det.
Der vil være aftensmad og snacks.
OBS Alle møder ind kl. 17.00
Husk at medbringe jeres regnskab for rammebeløb, så I kan få nyt rammebeløb.
Imens er der også teamsamtaler med Grunda:
17.00-18.15 Juniorlederne
18.15-19.45: Mikrolederne
19.45-21.00: Minilederne
VIGTIGT AT VI ALLE ER DER. ER DU FORHINDRET, ER DET VIGTIGT AT DU GIVER OS, SAMT DIT LEDERTEAM, BESKED HEROM. DETTE ER MØDET HVOR DET NÆSTE HALVE ÅR PLANLÆGGES!!!
Mange spejderhilsner fra www.klitmollerspejderne.dk