Kære alle.
Så er sommerferien ved at være slut for de fleste og dermed går 2. halvår 2023 for Klitmøller Spejderne også i gang - og vi glæder os til at se nye, som gamle spejdere.
Måske synes I at det ser ud til at vi er mange spejderledere - men i forhold til antallet af børn der er spejdere, så er vi for få. Vi er nemlig så heldige at rigtig mange børn gerne vil være spejdere, men vi har ikke hænder nok!
Så spejderledere vil vi meget gerne have flere af :) - noget for dig??? Så kontakt straks janebauerogpallefrost@gmail.com så tager vi en snak om hvad det indebærer og hvad du kan og vil tilbyde.
Vi tilbyder sjov, oplevelser, godt kammeratskab, arbejdsfælleskab og du gør noget godt for Klitmøllers børn og unge. Du behøver ikke at have spejdererfaring - vi har et godt lederfællesskab og vi hjælper dig godt i gang :)
Vi mangler:
1-2 mikroledere til at være sammen med Morten, Michel og Dorthe
1-2 juniorleder mere, der vil danne team med Christian.
1 tropsleder mere, der vil danne team med Martin og Dorthe
I dette nyhedsbrev kan du læse om:
- indbydelse til oprydning og familietur
- kontingent opkrævning
- opstart efter sommerferien
- mange børn - vi søger efter flere ledere
- planlægningsmøde for lederne
INDBYDELSE TIL FAMILIE, VELKOMST OG OPRYKNINGSTUR
TID: Lørdag den 12. august klokken 11.00 - Søndag den 13. august klokken 10.00
STED: Lejrpladsen Tandrup, Tandrupvej 1 ved Vandet sø, 7700 Thisted. Læs mere på www.lejrpladsentandrup.dk
PRIS: 0 kr.
PRAKTISK INFO: I skal følges ad, som familie og lave sjove aktiviteter sammen. Man medbringer selv sin overnatningsplads som f.eks. campingvogn, telt, hængekøje, bygger en bivuak eller lign. Sig til hvis I ikke har noget af ovenstående, så kan vi hjælpe.
Er det umuligt for jer som familie at deltage og jeres spejder gerne vil med alligevel, så skal I selv forsøge at finde en "adoptiv"spejderfamilie til jeres barn. Er det umuligt at finde en sådan, så kontakt jeres leder, så vil lederen være behjælpelig. Men da turen er tænkt som en familietur, så håber vi MEGET på at I deltager som familie.
MEDBRING: Overnatningssted (telt, campingvogn eller lign.) og sovepose, liggeunderlag mv. Krus, tallerkener, bestik, viskestykke. Madpakke og drikkevarer til lørdag frokost. Stol eller underlag at sidde på, camping borde mv. er også tilladt, hvis I gerne vil dette. Tøj der passer til vejret og hvad I ellers har brug for af bekvemmeligheder for at få en god tur.
Vil I gerne have en sodavand, et glas vin, en øl eller lign. er det også tilladt at medbringe dette. Ellers er der saftevand, vand, the og kaffe - som man frit kan benytte sig af.
PROGRAM:
11.00 Velkommen, Indkvartering og spise medbragte madpakker
12.30 Gren tid - sammen med dine spejderledere og spejdere fra før sommerferien.
13.00 Opryknings ceremoni
13.30 Aktivitet for forældrene (hvor I får lidt at vide om hvad det vil sige at være forældre til et spejderbarn og lærer de andre forældre at kende)
13.30 Grentid - Hver aldersgren er sammen med deres ledere og der afholdes blandt andet hemmelige oprykningsceremonier. Derudover øves råb, uddeles årsstjerner, lommebøger, og udveksles ønsker til hvad der skal laves på spejdermøderne.
15.00 Kaffe, the, kage, saft og frugt
16.00 Fælles aktivitet for alle
18.00 Aftensmad
19.30 Lejrbål m underholdning
08.00 Morgenmad
08.45 Flaghejsing og morgensamling
09.00 Fælles oprydning og rengøring
10.00 Tak for denne gang
TILMELDING til janebauerogpallefrost@gmail.com senest den 8. august kl. 20.00. Oplys antal deltagere fra jeres familie og hvilken spejderaldersgren. Søskende er velkomne!
SPØRGSMÅL kan stilles til janebauerogpallefrost@gmail.com eller dit barns leder.
NYE ER MEGET VELKOMNE!
KONTINGENT OPKRÆVNING
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2023.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:
Familiespejd 250 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 450 kr pr. person
Dog max. 1100 kr. familie
Til sidste generalforsamling valgte vi at sætte kontingentet op med 50 kr. pr. halvår – så der er til et rengøringsfirma, da det er meget svært at få gjort rent i spejderhuset via forældreturnus. Så vi vedtog følgende: 250 pr. halvår familiespejd - 450 kr. halvår for mikro, mini, junior og trop - 75 kr. pr. leder/hjælper - Dog max. 1100 pr. husstand (søskende rabat)
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995 eller kontant i Janes postkasse, Vestermøllevej 19.
HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!
DET ER DESUDEN VIGTIGT AT I HUSKER AT UDMELDE JERES BARN, HVIS DET IKKE LÆNGERE VIL VÆRE SPEJDER, SÅ SLIPPER I FOR UDNØDIGE RYKKERE PÅ KONTINGENT. SKRIV TIL janebauerogpallefrost@gmail.com HVIS JERES BARN IKKE LÆNGERE ØNSKER AT VÆRE SPEJDER.
OPSTART EFTER SOMMERFERIEN:
FAMILIESPEJD 0-6 år, sammen med forældre
Vi har første familiespejder-møde søndag den 20. August ved spejderhuset.
Spørgsmål til familiespejd, så kontakt Palle på 29253061.
Læs mere om familiespejd her: www.klitmollerspejderne.dk/familiespejd
I kan læse hvad vi skal lave på vores ovenstående hjemmeside, den bliver opdateret den 15/8.
Lederne hos familiespejderne er Palle, Lene og Grethe.
MIKROERNE 0.-1. klasse:
Mikroerne har første mikro-møde tirsdag den 15/8 kl. 16.30-18.00
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mikro her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 9/8)
Lederne er Morten, Michel og Dorthe
MINI 2.-3. klasse
Minierne har første mini-møde onsdag den 16/8 kl. 17.00-18.30.
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mini her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 15/8)
Lederne hos mini er: Ane, Anne og Andreas
JUNIOR 4.-5. klasse
Vi starter op igen onsdag den 16/8 kl. 18.30-20.30
Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/junior (hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse på hjemmesiden fra den 15/8)
Juniorlederne er Christian, som søger 1-2 ledere mere til juniorlederteamet
TROPPEN 6.klasse - 15 år.
Vi starter op igen torsdag den 17/8 kl. 19.00-21.00
Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/trop (Hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse mere om på hjemmesiden fra den 15/8)
Tropsledere er Martin og Dorthe
PLANLÆGNINGAFTEN FOR LEDERNE
Dato: Mandag 14.8.2019 17:00 - 21:00
Detailplanlægning af halvårs program.
Vi starter op med et lille oplæg om rød tråd i spejderarbejdet og indhold på møderne.
Derefter forkæler Jane jer imens I planlægger og hjælper gerne hvis I har brug for det.
Der vil være aftensmad og snacks.
OBS Alle møder ind kl. 17.00
Husk at medbringe jeres regnskab for rammebeløb, så I kan få nyt rammebeløb.
VIGTIGT AT VI ALLE ER DER. ER DU FORHINDRET, ER DET VIGTIGT AT DU GIVER OS, SAMT DIT LEDERTEAM, BESKED HEROM. DETTE ER MØDET HVOR DET NÆSTE HALVE ÅR PLANLÆGGES!!!
Mange spejderhilsner fra www.klitmollerspejderne.dk