Kære alle.
Så er sommerferien ved at være slut for de fleste og dermed går 2. halvår 2024 for Klitmøller Spejderne også i gang - og vi glæder os til at se nye, som gamle spejdere.
Vil du være med? Vi mangler nemlig akut flere ledere til vores mikroafdeling (0. - 1. klasse), som vil være med, sammen med Dorthe, Michel og Morten (Morten er midt i stor husombygning og er i den kommende tid ustabil. 2 ledere i mikroafdelingen er for lidt!)
Vi tilbyder sjov, oplevelser, godt kammeratskab, arbejdsfælleskab og du gør noget godt for Klitmøllers børn og unge. Du behøver ikke at have spejdererfaring - vi har et godt lederfællesskab og vi hjælper dig godt i gang :)
Vi glæder os til at høre fra dig - GIV LYD og vi fortæller dig gerne mere om hvad det indebærer. Skriv til gruppeleder janebauerogpallefrost@gmail.com
I dette nyhedsbrev kan du læse om:
- indbydelse til oprykning og familietur OBS: TILMELDINGSFRIST 10. AUGUST
- kontingent opkrævning
- opstart efter sommerferien
-vil du hjælpe med at male?
- planlægningsmøde for lederne
INDBYDELSE TIL FAMILIE, VELKOMST OG OPRYKNINGSTUR
TID: Lørdag den 17. august klokken 11.00 - Søndag den 18. august klokken 10.00
STED: Lejrpladsen Tandrup, Tandrupvej 1 ved Vandet sø, 7700 Thisted. Læs mere på www.lejrpladsentandrup.dk
PRIS: 0 kr.
PRAKTISK INFO: I skal følges ad, som familie og lave sjove aktiviteter sammen. Man medbringer selv sin overnatningsplads som f.eks. campingvogn, telt, hængekøje, bygger en bivuak eller lign. Sig til hvis I ikke har noget af ovenstående, så kan vi hjælpe.
Er det umuligt for jer som familie at deltage og jeres spejder gerne vil med alligevel, så skal I selv forsøge at finde en "adoptiv"spejderfamilie til jeres barn. Er det umuligt at finde en sådan, så kontakt jeres leder, så vil lederen være behjælpelig. Men da turen er tænkt som en familietur, så håber vi MEGET på at I deltager som familie.
MEDBRING: Overnatningssted (telt, campingvogn eller lign.) og sovepose, liggeunderlag mv. Krus, tallerkener, bestik, viskestykke. Madpakke og drikkevarer til lørdag frokost. Stol eller underlag at sidde på, camping borde mv. er også tilladt, hvis I gerne vil dette. Tøj der passer til vejret og hvad I ellers har brug for af bekvemmeligheder for at få en god tur.
Vil I gerne have en sodavand, et glas vin, en øl eller lign. er det også tilladt at medbringe dette. Ellers er der saftevand, vand, the og kaffe - som man frit kan benytte sig af.
PROGRAM:
11.00 Velkommen, Indkvartering og spise medbragte madpakker
12.30 Gren tid - sammen med dine spejderledere og spejdere fra før sommerferien.
13.00 Opryknings ceremoni
13.30 Aktivitet for forældrene (hvor I får lidt at vide om hvad det vil sige at være forældre til et spejderbarn og lærer de andre forældre at kende)
13.30 Grentid - Hver aldersgren er sammen med deres ledere og der afholdes blandt andet hemmelige oprykningsceremonier. Derudover øves råb, uddeles årsstjerner, lommebøger, og udveksles ønsker til hvad der skal laves på spejdermøderne.
15.00 Kaffe, the, kage, saft og frugt
16.00 Fælles aktivitet for alle
18.00 Aftensmad
19.30 Lejrbål m underholdning
08.00 Morgenmad
08.45 Flaghejsing og morgensamling
09.00 Fælles oprydning og rengøring
10.00 Tak for denne gang
TILMELDING til janebauerogpallefrost@gmail.com senest den 10. august kl. 20.00. Oplys antal deltagere fra jeres familie og hvilken spejderaldersgren. Søskende er velkomne!
SPØRGSMÅL kan stilles til janebauerogpallefrost@gmail.com eller dit barns leder.
NYE ER MEGET VELKOMNE!
KONTINGENT OPKRÆVNING
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2024.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:
Familiespejd 250 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 450 kr pr. person
Dog max. 1100 kr. per familie
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995
HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!
DET ER DESUDEN VIGTIGT AT I HUSKER AT UDMELDE JERES BARN, HVIS DET IKKE LÆNGERE VIL VÆRE SPEJDER, SÅ SLIPPER I FOR UDNØDIGE RYKKERE PÅ KONTINGENT. SKRIV TIL janebauerogpallefrost@gmail.com HVIS JERES BARN IKKE LÆNGERE ØNSKER AT VÆRE SPEJDER.
OPSTART EFTER SOMMERFERIEN:
FAMILIESPEJD 0-6 år, sammen med forældre (eller bedsteforældre eller moster eller..)
Vi har første familiespejder-møde søndag den 25. August ved spejderhuset.
Læs mere om familiespejd her: www.klitmollerspejderne.dk/familiespejd
I kan læse hvad vi skal lave på vores ovenstående hjemmeside, den bliver opdateret den 16/8.
Lederne hos familiespejderne er Palle, Lene og Grethe.
MIKROERNE 0.-1. klasse:
Mikroerne har første mikro-møde tirsdag den 20/8 kl. 16.30-18.00
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mikro her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 16/8)
Lederne er Morten, Michel og Dorthe (OBS: Vi mangler 1-2 mikro ledere mere)
MINI 2.-3. klasse
Minierne har første mini-møde onsdag den 21/8 kl. 17.00-18.30.
Læs mere her: www.klitmollerspejderne.dk/mini her kan I også læse om hvad vi skal lave (det kommer på hjemmesiden den 15/8)
Lederne hos mini er: Ane, Anne og Andreas
JUNIOR 4.-5. klasse
Vi starter op igen onsdag den 21/8 kl. 18.30-20.30
Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/junior (hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse på hjemmesiden fra den 16/8)
Juniorlederne er Christian og Morten
TROPPEN 6.klasse - 15 år.
Vi starter op igen torsdag den 22/8 kl. 19.00-21.00
Læs mere på www.klitmollerspejderne.dk/trop (Hvad vi skal lave på de forskellige møder, kan I læse mere om på hjemmesiden fra den 16/8)
Tropsledere er Mathias, Mathilde, Lukas og Freja
HJÆLP ØNSKES:
Vi mangler en del malerarbejde på huset der ligger over fra foråret. Vestthy Maler er bestilt til vinduerne, men vi skal selv male udhæng, sternbrædder eller hvad sådan noget hedder.
Vi har ledig kalender næste lørdag den 10. august og hvis det ser ud til tørvejr kunne det måske være et bud.
Kunne det være en mulighed og er der nogen der holder lige så meget af at male som os? Så kunne vi jo lave et team.
Der er også ved at gro et træ helt ind i udestuen. Det skal beskæres, så det ikke ødelægger udestuen. Hvis vi er nok kunne det måske fixes samme dag?
Smid os en besked på 29990165 og lad 0s vide om du vi være med :)
Hilsen Martin Eigenbroth og Christian Lind (husansvarlige)
PLANLÆGNINGAFTEN FOR LEDERNE
Dato: Torsdag 15.8.2024 17:30 - 21:00
Detailplanlægning af halvårs program.
Vi starter op med en lille snak om rød tråd i spejderarbejdet og indhold på møderne.
Derefter forkæler Jane jer, imens I planlægger og hjælper gerne hvis I har brug for det.
Der vil være aftensmad og snacks.
OBS Alle møder ind kl. 17.30
Husk at medbringe jeres regnskab for rammebeløb, så I kan få nyt rammebeløb.
VIGTIGT AT VI ALLE ER DER. ER DU FORHINDRET, ER DET VIGTIGT AT DU GIVER OS, SAMT DIT LEDERTEAM, BESKED HEROM. DETTE ER MØDET HVOR DET NÆSTE HALVE ÅR PLANLÆGGES!!!
Mange spejderhilsner fra www.klitmollerspejderne.dk