Vi er godt i gang med spejdermøderne her i det nye år og vi nyder det.
Vil du være med til at spejde - uanset alder - barn, ung eller voksen, så giv endelig lyd, vi har altid plads til flere, selvom vi er mange :)
SIDSTE FRIST FOR KONTINGENT INDBETALING ER I DAG
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 1.halvår 2024.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. februar:
Familiespejd 250 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 450 kr pr. person
Lederne og gruppehjælperne 75 kr. pr. person
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995
Hvis jeres barn ikke længere vil være spejder, så husk at sende os en udmeldelse, så I ikke modtager unødige rykkere for kontingent indbetaling.
HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!
AFTENSMAD, AKTIVITETER OG GRUPPERÅDSMØDE (GENERALFORSAMLING)
Er du og dit barn nysgerrig på, hvad spejder er for en størrelse? Så er 26. februar KL. 17.00, en virkelig god anledning til at snuse til både spejderlivet i børnehøjde og til foreningen bag Klitmøller Spejderne.
Vi byder på dejlig aftensmad for alle deltagere, udendørs aktiviteter for børnene og grupperådsmøde for de voksne. Det kalder vi den årlige generalforsamling hos os.
Bliver vi mange nok, så kan vi lokke med lækker mad fra Good food to go. Bliver vi færre, så kokkerer Jane ;) Så skynd jer at, få jer tilmeldt.
Og før du bliver skræmt væk ved tanken om en generalforsamling, så læs lige med lidt endnu. Aftenens aktiviteter giver et indblik i året der er gået, set med spejdernes egne øjne. Det er også en mulighed for at høre om planerne for det kommende år og få en fornemmelse af, om det er et fællesskab, som du og/eller børn kunne have lyst til at blive en del af. Nej. Du bliver ikke lokket til at stille op til noget eller melde dig til at bage kage et helt år. Det er ganske uforpligtende og måske endda hyggeligt. Vi vil gerne bede om din tilmelding, så vi er sikre på at der er den rette mængde mad, så alle bliver mætte og vi ikke risikerer madspild.
Du tilmelder dig til janebauer@mail.dk hvor du fortæller hvor mange I kommer fra jeres familie. Tilmeldingsfrist er den 20. februar - men meget gerne før :)
INDKALDELSE:
Mødet afholdes i hytten på adressen Skolestien 10, Klitmøller. KL. 17.00 - 19.30
Dagsorden jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64
1. Valg af dirigent og referent
2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning
– herunder opfølgning på arbejdet med den gældende udviklingsplan samt opfølgning på det arbejde, som bestyrelsen har udført på baggrund af rådsmødets tidligere beslutninger.
3. Fremlæggelse af årsregnskabet for til vedtagelse (det foregående år)
Regnskabet skal være revideret og underskrevet af bestyrelsen og revisor
4. Behandling af indkomne forslag
5. Fremlæggelse af udviklingsplan til vedtagelse
Dette punkt medtages kun ved vedtagelse af ny udviklingsplan. De år, hvor en udviklingsplan ikke er til vedtagelse, kan væsentlige ændringer af udviklingsplanen eller en helt ny udviklingsplan behandles, hvis der stilles forslag herom.
6. Fremlæggelse af budget, herunder kontingent for det kommende år til vedtagelse.
Jfr. § 62 stk. 3b. Budget for det følgende år samt – for enheder – justeret budget for indeværende år.
7. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.
Det skal ske under hensyntagen til §66 stk. 2.
Bestyrelsen består som minimum af en forperson og en kasserer samt mindst et yderligere medlem. Vær opmærksom på at man skal være fyldt 15 år, regler for habilitet samt principper om diversitet jf. § 47-§51. Grupperådet skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.
8. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
Valg af forperson
Valg af kasserer
Valg af øvrige medlemmer
9. Evt. valg af søkyndigt medlem
10. Valg af revisor og evt. revisorsuppleant (gælder for en etårig periode)
11. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådet (gælder for en etårig periode)
12. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådet (gælder for en etårig periode)
13. Eventuelt
FÆLLESMØDE / TÆNKEDAG
I år fejre vi tænkedagen, sammen med Thisted spejderne. Og Thisted spejderne har været så søde at arrangerer det hele for os.
Indbydelsen i dens fylde længde er vedhæftet - teksten kan læses her:
TÆNKEDAG I KLITDIVISIONEN
Torsdag den 22. februar fra klokken 17.00-18.30 inviteres alle spejdere fra Klitmøller og Thisted til:
EFTERTÆNKSOM TÆNKEDAG
Sted: Thisted Spejdernes spejderhus "Knakken".
Adresse: Vegendalvej 15, 7700 Thisted
Hvert år den 22. februar, fejre spejderne verden rundt, tænkedag.
Den dag mindes vi/tænker vi på alle vores gode spejderværdier.
Temaet for tænkedag 2022-2024 er "Vores verden, vores fremtid".
Hver spejder medbringer 2 kr. pr. påbegyndt spejderår.
Det indsamlede beløb sendes til spejderarbejdet i fattige lande.
Vi skal være ude, så mød op i varmt tøj der passer til vejret.
Husk at melde afbud til din leder, hvis du ikke kan komme.
I skal selv sørge for at komme derud og hjem igen. Vi opfordre til at I køre flere sammen.
UDLEJNING AF LEJRPLADSERNE TANDRUP OG NEBEL.
Vi er i gang med at se om vi kan udbrede kendskabet til vores (Klitdivisionens) lejrpladser.
Vi lægger nogle sedler til uddeling i spejderhuset, så kender I nogen der mangler et sted til en lejrtur eller har I et barn på efterskole eller skole et andet sted end Klitmøller, så nup en seddel med jer og put det i aktuelle postkasser.
Lejrpladsernes udlejning er med til at støtte op om grupperne økonomi, så derfor er en god udlejning vigtigt for os.
Læs mere om lejrpladserne her:
www.lejrpladsentandrup.dk
Mange spejderhilsner fra Klitmøller Spejderne