Kære dig der læser dette nyhedsbrev.
JEP - vi ved det, nyhedsbrevet denne gang er lidt langt, men det hele er VIGTIGT, så vi håber at du vil læse det helt til ende :)
Vi håber også at du vil være med til at opfylde en af vores spejdeværdier/mottoer: SAMMEN KAN VI ALTING. Vi vil derfor opfordre dig til at overveje: Hvordan kan jeg bidrage, til at Klitmøller Spejderne fortsat kan eksistere og udvikle sig :)
I dette nyhedsbrev kan du læse om:
- Sidste frist for kontingent indbetaling er i dag
- Fællesmøde - Tænkedag
- Indkaldelse til fællesspisning og grupperådsmøde (generalforsamling)
- Sommerfesten har brug for dig
SIDSTE FRIST FOR KONTINGENT INDBETALING VAR I GÅR
Mange af jer har allerede betalt - resten bedes indbetale nu :)
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 1.halvår 2025.
I bedes derfor indbetale:
Familiespejd 250 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 450 kr pr. person - dog max. 1100 kr. pr. familie (Familie rabat).
Lederne og gruppehjælperne 75 kr. pr. person
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995
Hvis jeres barn ikke længere vil være spejder, så husk at sende os en udmeldelse, så I ikke modtager unødige rykkere for kontingent indbetaling.
HUSK / VIGTIGT: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!
FÆLLESMØDE - TÆNKEDAG
Onsdag den 19. februar fra klokken 17.00-18.30 inviteres alle spejdere i alle aldre og deres spejderledere fra Klitmøller, Ræhr og Thisted til TÆNKEDAG
Sted: Spejderhuset i Klitmøller, Skolestien 10
Hvert år den 22. februar fejre spejderne, verden rundt, tænkedag. (Vær OBS på at vi fejre dette års tænkedag den 19.)
Hver spejder medbringer 2 kr. pr. påbegyndt spejder-år.
Det indsamlede beløb sendes til tænkedagsfonden, som bruger pengene til gode formål.
I kommer til at lave forskellige aktiviteter, som er både sjove, hyggelige og måske lærerige. Og kommer, blandt andet, til at handle om at tænke på andre.
Vi skal være både ude og inde, så mød op i varmt tøj der passer til vejret.
Husk at melde afbud til din leder, hvis du ikke kan komme.
Tænkedag er dagen, hvor du tænker på dine spejdervenner fra nær og fjern.
Den 22. februar hvert år fejres Tænkedag af spejdere over hele Jorden. Tænkedag er den dag hvor Robert og Olave Baden Powell begge havde fødselsdag. Robert Baden Powell startede spejderbevægelsen i 1907, og blev senere Verdensspejderchef. Hans kone Olave overtog senere pigespejderbevægelsen, og sammen var de Verdensspejderchefer til deres død.
De fik begge en masse fødselsdagsgaver af spejderne, men opfordrede spejderne til at indsamle penge i stedet for at give dem gaver, så gaverne kunne gå til gode formål. Derfor er det nu en tradition, at grupperne samler penge ind på Tænkedag.
AFTENSMAD, AKTIVITETER OG GRUPPERÅDSMØDE (GENERALFORSAMLING)
Er du og dit barn nysgerrige på, hvad spejder er for en størrelse? Så er det 27. februar kl. 17.00, en virkelig god anledning til at "snuse til" både spejderlivet i børnehøjde og foreningen bag Klitmøller Spejderne.
Vi byder på dejlig aftensmad for alle deltagere, udendørs aktiviteter for børnene og grupperådsmøde* for de voksne. *Det kalder vi den årlige generalforsamling hos os.
Vi kan desuden lokke med lækker økologisk mad fra Good food to go.
Og før du bliver skræmt væk ved tanken om en generalforsamling, så læs lige med lidt endnu. Aftenens aktiviteter giver også et indblik i året der er gået, set med spejdernes egne øjne. Det er også en mulighed for at høre om planerne for det kommende år og få en fornemmelse af, om det er et fællesskab, som du og/eller børn kunne have lyst til at blive en del af.
Nej. Du bliver ikke tvunget til at stille op til noget eller melde dig til at bage kage et helt år. Det er ganske uforpligtende og måske endda hyggeligt. Dog kan vi oplyse at der kommer til at være et par huller i bestyrelsen, så giv det lige en tanke, om du kunne tænke dig at give et bidrag med din frivillighed til spejderarbejdet i Klitmøller. Hvis du vil høre lidt mere om arbejdet i bestyrelsen, er du også velkommen til at kontakte vores forperson, Helene Jørgensen på heleneedj@gmail.com.
Vi vil gerne bede om din tilmelding, så vi er sikre på at der er den rette mængde mad, så alle bliver mætte og vi ikke risikerer madspild.
Du tilmelder dig ved at skrive til janebauerogpallefrost@gmail.com, hvor du fortæller hvor mange du/I kommer fra jeres familie (husk at nævne, hvis der er allergier eller andre kostbehov). Tilmeldingsfrist er den 20. februar - men meget gerne før :)
INDKALDELSE:
Mødet afholdes i spejderhytten på adressen Skolestien 10, Klitmøller. KL. 17.00 - 19.30. Vi starter udendørs ved flagstangen. Her hører vi en "beretning" fra spejderne og lederne, som giver et indblik i deres oplevelser fra det forgange spejder-år.
Derefter er der fællesspisning. Efter maden er der hygge for børnene ved bålet og grupperådsmøde indendørs for de unge og voksne.
Dagsorden jf. Det Danske Spejderkorps’ vedtægter § 64
1. Valg af dirigent og referent
2. Fremlæggelse af bestyrelsens beretning
– herunder opfølgning på arbejdet med den gældende udviklingsplan samt opfølgning på det arbejde, som bestyrelsen har udført på baggrund af rådsmødets tidligere beslutninger.
3. Fremlæggelse af årsregnskabet for til vedtagelse (det foregående år)
Regnskabet skal være revideret og underskrevet af bestyrelsen og revisor. Bilag kommer i en separat mail senest ugen for grupperådsmødet.
4. Behandling af indkomne forslag
5. Fremlæggelse af udviklingsplan til vedtagelse
Dette punkt medtages kun ved vedtagelse af ny udviklingsplan. De år, hvor en udviklingsplan ikke er til vedtagelse, kan væsentlige ændringer af udviklingsplanen eller en helt ny udviklingsplan behandles, hvis der stilles forslag herom. I har bestyrelsen indstillet en etårig udviklingsplan, der vil gælde frem til vedtagelse af en ny udviklingsplan for hele Det Danske Spejderkorps. Bilag kommer i en separat mail senest ugen for grupperådsmødet.
6. Fremlæggelse af budget, herunder kontingent for det kommende år til vedtagelse.
Jfr. § 62 stk. 3b. Budget for det følgende år samt – for enheder – justeret budget for indeværende år.
7. Fastsættelse af antal pladser i bestyrelsen.
Det skal ske under hensyntagen til §66 stk. 2.
Bestyrelsen består som minimum af en forperson og en kasserer samt mindst et yderligere medlem. Vær opmærksom på at man skal være fyldt 15 år, regler for habilitet samt principper om diversitet jf. § 47-§51. Grupperådet skal, når det sammensætter bestyrelsen, tillige tilstræbe at såvel forældre, unge spejdere og spejderledere er ligeligt repræsenteret.
8. Valg til bestyrelsen (gælder for en toårig periode)
Valg af forperson (Nuværende Helene Elisabeth Dam Jørgensen ikke på valg)
Valg af kasserer (Nuværende Lone Mathieu på valg)
Valg af øvrige medlemmer:
Gruppeleder Jane Bauer – På valg
Forælder Helene Storgaard – På valg
Lederrepræsentant Dorthe Bukh – På valg
Lederrepræsentant Martin Eigenbroth - På valg
Christian Lind - ikke på valg Ung Mathias Boye Fischer - ikke på valg
Ung Mathilde Brusen - ikke på valg
Ung Lukas Scou Hansen - ikke på valg
Ung Freja Bjergaard Hansen - ikke på valg
9. Evt. valg af søkyndigt medlem (ikke aktuelt hos os, da vi ikke har sejlaktiviteter)
10. Valg af revisor og evt. revisor suppleant (gælder for en etårig periode)
11. Valg af fem stemmeberettigede til divisionsrådet (gælder for en etårig periode)
12. Valg af to stemmeberettigede til korpsrådet (gælder for en etårig periode)
13. Eventuelt
Vi håber at se en masse af jer den 27. februar kl. 17.00 til 19.30.
Mange varme spejderhilsner
På vegne af Klitmøller Spejderne
Helene Elisabeth Dam Jørgensen og Jane Bauer
KLITMØLLER SOMMERFEST 2025
I år er datoen 13.-15. juni.
Festen er en fast tradition i byen og arrangeres af en styregruppe. Sommerfesten er derudover et samarbejde mellem spejderne og idrætsforeningen og den bidrager hvert år med ca 50.000 kr. til hver forening!
Men styregruppen kommer i år til at mangle medlemmer, og det er vi jo som spejdergruppe medansvarlig for at finde.
Så hvis du har interesse i at være med - eller I er et hold på 2-3 personer der gerne vil hjælpe så er det meget velkomment . Der er ikke mange møder, men selvfølgelig er der noget arbejde i det. Vi plejer at holde 3-4 styregruppemøder. Derudover får du/l et område, som du er ansvarlig for. Her skal du forvente noget forarbejde inden for dit område. Og så skal du nok forvente at “være på” det meste af weekenden under sommerfesten hvor hele styregruppen naturligvis er med - har det sjovt - og støtter op om hinanden.
Har du lyst så kontakt en fra styregruppen - eksempelvis Martin Eigenbroth 29990165 eller martin.eigenbroth@gmail.com Du er velkommen til at høre mere, inden du beslutter dig. Men giv lyd hvis det har vakt din interesse.