Referat fra grupperådsmødet (generalforsamling)
Vi prøvede for første gang at holde grupperådsmøde ONLINE. Det virkede fint, dog håber vi at det blev den eneste gang vi skal prøve det og at vi fremadrettet kan mødes i den virkelige verden.
Læs beretning og udviklingsplaner i de vedhæftede filer
Genåbning af spejder
JUHU vi må åbne igen. Dog har vi retningsliner vi skal følge og de er (fortalt i korte træk):
Fra mandag den 1. marts indføres en undtagelse fra det generelle forsamlingsforbud, som gør at det er muligt at samles 25 personer til udendørs spejderaktiviteter.
Vi har nu modtaget reviderede retningslinjer, som i høj grad minder om retningslinjerne fra efteråret.
De vigtigste pointer er således:
-
Undtagelsen gælder også voksne
-
Det bør tilstræbes at holde 2m afstand, men ikke under lege og aktiviteter
-
Man må gerne overnatte
-
Man må gerne benytte toiletfaciliteter i hytten (der skal afsprittes efter hvert besøg)
-
Man må gerne afholde flere opdelte samtidige arrangementer med effektiv adskillelse før/under/efter
-
Der er ikke særlige krav til at kunne fremvise negativ test og heller ikke særlige krav til brug af mundbind udendørs.
Du kan finde de samlede retningslinjer på dds.dk/coronasmitte.
Vi vil gerne bede jer om, at alle spejdere vasker hænder inden de tager afsted til spejdermøde og at I snakker med dem om vigtigheden af at holde afstand. Alle spejdermøder foregår udendørs, så husk tøj der passer til vejret.
Familiespejderne har første møde den 7/3 kl. 10-12. Der kommer en særskilt indbydelse ud meget snart MED TILMELDINGS LINK (for at sikre at vi kan dele os op i flere hold, alt efter hvor mange der kommer). Så det er vigtigt at I tilmelder jer - dette er nyt, men nødvendigt så længe der er forsamlingsloft på 25 personer. Følg med på www.klitmollerspejderne.dk/familie
Mikroerne har første møde tirsdag den 2. marts kl. 16.30-18.00 ved spejderhuset. Følg med på www.klitmollerspejderne.dk/mikro Kan dit spejderbarn ikke komme, så husk at melde afbud til en af mikrolederne,
Minierne har første møde onsdag den 3. marts kl. 17.00-18.30 ved spejderhuset. Da et par af vores ledere endnu ikke kan starte op pga. corona, så mangler vi en voksen mere, der vil hjælpe indtil de sidste ledere kan være med. Det drejer sig om fra nu og indtil midten af april. Hvis du ikke kan alle gangene, så skriv gerne hvis du kan nogen af gangene, så laver vi en turnus ordning. Se hvilken datoer det drejer sig om på www.klitmollerspejderne.dk/mini Kan dit spejderbarn ikke komme, så husk at melde afbud til en af minilederne,
Juniorne holder første møde onsdag den 3. marts kl. 18.00 - 20.00 ved Bålhytten i skoleskoven.Kan dit spejderbarn ikke komme, så husk at melde afbud til en af juniorlederne. Følg med på www.klitmollerspejderne.dk/junior
Troppen holder første møde torsdag den 4. marts kl. 19-21 ved spejderhuset. Martin Eigenbroth er barselsvikar for Nanna et stykke tid.
Toiletrengøringsturnus
Da vi jo ikke har spejder indendørs pt. så dropper vi rengøringsturnussen indendørs - dog vil vi gerne bede jer forældre melde ind på rengøring af toilettet og gang arealet, så det kan blive gjort rent der, en gang i ugen. Så har I et ugenummer I gerne vil tage, så skriv til janebauerogpallefrost@gmal.com og fortæl hvilken uge(r) I vil hjælpe med.
Påskeæg jagt
Sæt kryds i kalenderen 2. påskedag den 5. april. Der har spejderne lavet en aftale med påskeharen. Det bliver med tilmelding. Nærmere info og tilmeldingslink kommer i nyhedsbrevet for april. Men som sagt sat dagen af til det.