Sikke da en dejlig måde at september starter ud på - og spejderne er godt i gang igen efter sommerferien og nyder udelivet.
September er også = spejderhjælpsugen. Læs mere længere nede i nyhedsbrevet!
HVIS DU MODTAGER DETTE NYHEDSBREV, SÅ BETYDER DET AT VI HAR DIG ELLER DIT BARN REGISTRERET SOM MEDLEM HOS OS. HVIS DU ELLER DIT BARN IKKE LÆNGERE ØNSKER AT VÆRE MEDLEM, SÅ SKAL DU SENDE EN MAIL TIL JANEBAUEROGPALLEFROST@GMAIL.COM OG SIGE AT DU GERNE VIL UDMELDES. ALLERMEST ØNSKER VI SELVFØLGELIG AT DU BLIVER :)
FÆLLESMØDE
Onsdag den 22. september klokken 17-18.30 er der fællesmøde for alle, lige fra familie-spejder til tropsspejder og så selvfølgelig alle lederne.
Da fællesmødet ligger midt i spejderhjælpsugen, så skal vi selvfølgelig tjene penge til spejderhjælpen den dag. I år har vi besluttet at vi vil afholde loppemarked - og købmanden har sagt ja til at det må afholdes på hans parkeringsplads. TAK til Mikael.
Vi beder alle jer spejdere om I vil kigge på jeres værelser og se om der er noget I kan undvære og donere til loppemarkedet. Måske kan du finde mindst 5 ting og tage med? Måske kan du også spørge dine forældre om de ikke trænger til at få ryddet op på loft eller i kælder. Medbring tingene på dagen og kom meget gerne 1/2 time før vi starter og vær med til at stille loppemarkedet op. Loppemarkedet åbner klokken 17.00. Udover lopper, så bager minispejderne pandekager som kan købes og mikroerne sælger vindruer, kage, kaffe, te og saft. Er der nogen af jer der vil bage og donere en kage eller tage en kande kaffe eller the med eller måske har I noget saft I vil donere, så skriv til til os på janebauerogpallefrost@gmail.com og giv besked herom. ALLE DE INDTJENTE PENGE GÅR UBESKÅRET TIL SPEJDERHJÆLPEN!!!
Alle spejdere der deltager, modtager et fint spejderhjælpsmærke til deres uniform, som tak for hjælpen.
Husk at give jeres barns spejderleder besked, hvis jeres spejderbarn ikke deltager den dag.
Her kan I læse om spejderhjælpen og se hvad pengene skal bruges til: www.spejderhjaelpen.dk
KONTINGENT OPKRÆVNING
Rigtig mange af jer har allerede betalt! Resten af jer bedes indbetale i dag.
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2021.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:
Familiespejd 200 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 400 kr pr. person
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995 eller kontant i Janes postkasse, vestermøllevej 19.
HUSK / VIGTIG: SKRIV DET FULDE NAVN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR!!!!!
Hvad er Spejderhjælpen?
Spejderhjælpen er en fond, der er stiftet af de danske spejderkorps i 1959. Spejderhjælpen er det længst eksisterende samarbejde mellem alle spejderkorpsene i Danmark.
Fondens fulde navn er “Spejdernes fond til fordel for nødlidende, syge og vanskeligt stillede børn”, men i daglig tale omtales den som Spejderhjælpen.
Spejderhjælpens opgave er at hjælpe børn og unge, som har det svært, både i Danmark, herunder Grønland og Færøerne, og i resten af verden.
Fondens midler kommer primært fra en årlig spejderhjælpsuge, hvor spejderne tilbyder at yde en frivillig arbejdsindsats mod betaling, som herefter går ubeskåret til Spejderhjælpen.
Gennem Spejderhjælpen lærer spejdere i alle aldre om ”duty to others”, hvordan vi som spejdere har en helt særlig pligt til at bidrage og skabe værdi omkring os og støtte andre, der har behov for det. I et moderne spejderliv handler det også om at gøre en indsats i en global verden, hvor der er børn, som har det svært, og børn i fattige lande, der ikke har de samme muligheder og livsvilkår, som vi har i Danmark.
Spejderhjælpen ledes af en frivillig bestyrelse, hvis opgave (ud over almindelige bestyrelsesopgaver) er at forberede den årlige spejderhjælpsuge, udvælge nye projekter og samarbejdspartnere og at udbrede kendskabet til Spejderhjælpen.
Spejderhjælpsugen og Spejderhjælpens andre aktiviteter indbringer ca. 300.000 kr. årligt.
Spejderhjælpen arbejder med partnerskaber. Vores aktuelle partnerskabsprojekt sammen med LEV og Danske Handicaporganisationer støtter børn med udviklingshandicap i Ghana, og dækker 2019 – 2021, som er de tre år, hvor spejderne indtjener midler til projektet i Ghana. Projektet implementeres i årene 2020 – 2022.
GL-Kontortid
Gruppelederne (Jane og Grunda) er på kontoret i spejderhuset. Kom og få en snak og en kop kaffe, alle er velkomne! Måske har du en god ide, en ting du vil have drøftet med os, trænger til en hyggensnak eller....?!
15. september 2021 18:30 - 20.30 I spejderhuset, Skolestien 10, 1, Klitmøller, 7700 Thisted
TROPSLEDER MANGLES
Vi leder fortsat efter en tropsleder til vores ældste spejdere,
Martin, som også er vores formand, tager sig af troppen lige pt..
Men da det ikke er en holdbar løsning i længden, både at skulle være formand og tropsleder, så søger vi en tropsleder. Så har du mod på at hjælpe, støtte og vejlede vores tropsspejdere (de er selv med til at planlægge hvad de vil lave, i den aldersgren) så kontakt janebauer@mail.dk eller mød op til GL-kontortiden og få en u-forpligtigende snak om hvad det indebære. Martin og vi andre ledere vil også støtte op og hjælpe en ny tropsleder godt i gang. Måske kunne vi være så heldige at finde to tropsledere, som ville kunne hjælpes ad.
1 JUNIORLEDER MERE ØNSKES
Da vi har mange juniorer, så ønsker juniorleder teamet sig en kollega mere, vil du være med i junior-teamet?
RENGØRINGSTURNUS
Spejderhuset bliver atter brugt af mange mennesker og vi har brug for at få gjort rent en gang i måneden. altid toiletterne - og så hvad man ellers lige orker og synes der trænger. Vil du og din familie tage en rengøringstjans i en af de kommende måneder, så giv lyd - vi takker på forhånd.
Mange spejderhilsner fra www.klitmollerspejderne.dk