Så er der fuld gang i spejderiet igen - og pt. vokser vores medlemstal, så det er vildt dejligt. Vi havde en fantastisk hyggelig oprykningstur, tak til jer der deltog og gjorde turen så god.
Vi har plads til flere - både børn og voksne. Især hos mikroerne er der tilgang og derfor kunne vi også godt bruge flere voksne der. Vil du være med? Enten som afdelingsassistentleder for mikro eller som mikrohjælper. Først nævnte deltager i planlægning og lign. Sidstnævnte er den der trøster, træder til hvor der er behov, sætter plaster på og lign., men ikke har tiden til at deltage i møder og planlægning.
Vi har brug for dig - du kan høre nærmere ved at skrive til vores gruppeleder Jane Bauer på janebauerogpallefrost@gmail.com eller via mobil 21470965
I dette nyhedsbrev kan du læse om:
- Den årlige svampetur¨
- Kontingent opkrævning
- Spejderhjælpen og fællesspisning til fællesmødet
- Gruppeleder kontortid
- Åen regler
- Blå aftener
DEN ÅRLIGE MINISVAMPETUR
Endelig er det september igen og Den årlige minisvampetur for minier, deres forældre og andre svampe - & spejderglade mennesker, afholdes i år d. 18.9 kl. 16.30, vi mødes ved bålhytten v. Vilsbøl Plantage (tæt på naturlegepladsen).
Det er som sædvanlig en legendariske svampeekspert Peer Høgsberg der afholder turen og lærer os alle en masse om svampe og alt det andet man kan opleve i en skov. Tilmelding til minileder-Ane: Ane.h.kirk@gmail.com
KONTINGENT OPKRÆVNING
Rigtig mange af jer har allerede betalt! Resten af jer bedes indbetale i dag :)
I nyhedsbrevet i august skrev vi:
Det er blevet tid til opkrævning af kontingent for 2.halvår 2024.
I bedes derfor indbetale, senest den 1. september:
Familiespejd 250 kr. pr. familie
Mikro, mini, junior og trop 450 kr pr. person
Dog max 1100 kr. pr. familie.
Betal til spejdernes konto: 9083 0535663262 – eller via vores mobilpay nummer 75995 .
HUSK / VIGTIG: SKRIV DET FULDE NAVN OG ALDERSGREN PÅ DEN SPEJDER DER INDBETALES FOR.
SPEJDERHJÆLPEN OG FÆLLESSPISNING
Onsdag den 25. september mødes vi alle til et fællesmøde om spejderhjælpen og med formål at tjene så mange som muligt til spejderhjælpsfonden (Duty to others).
I år prøver vi noget nyt, da vi inviterer på fællesspisning for hele byen, med mad fra Good Food To go go. Man køber sig en spisebillet inden dagen og kan tilkøbe drikkevarer på dagen.
Hvis man er til dessert, så kan man gå i kaffe og kageboden.
Der vil samtidig være "bestem selv prisen loppemarked". Til det vil vi bede jer og jeres barn om at gå jeres gemmere igennem og medbringe mindst 5 ting pr. spejder.
Der vil være tilmelding til dette arrangement og det er for hele byen. Der vil komme en tilmeldingsmail ud når tiden nærmer sig, samt opslag i byen mv.
Så skriv allerede NU datoen i din kalender.
Læs mere om spejderhjælpen her: https://spejderhjaelpen.dk/
De spejdere der deltager, får et spejderhjælpsmærke til deres uniform.
GRUPPELEDER KONTORTID
Torsdag den 5. september kl. 19-21 er Jane på kontoret i spejderhuset. Så har du en god ide, et spørgsmål, vil høre om at være spejderleder, eller lign. eller trænger du blot til en kop kaffe og en snak, så vil hun være glad for at se dig - alternativt skal hun nok bare rydde op på et eller andet. så de første muligheder vil være hyggeligere. Bare mød op :)
ÅEN REGLER
Da vi købte spejderhuset i 2009 snakkede vi meget om åen og om vi burde hegne ned til den. Det blev vi enige om ville være ærgerligt, da det også forhindrede brug af åen. I stedet vedtog vi nogle regler for åen. Tiden er gået og vi har ikke været gode nok til at genformidle reglerne med jævne mellemrum. Det gør vi derfor nu. Vi vil derfor bede jer forældre læse disse regler op for jeres spejderbarn og bede dem overholde dem. De er til for deres sikkerheds skyld :)
Lederne vil efterfølgende også tale med børnene herom.
Reglerne er:
Familiespejd: går kun til åen sammen med forældre
Mikro: går kun til åen sammen med en voksen
Mini: går kun til åen sammen med en voksen
Junior: går kun til åen hvis man har fået lov af lederne og altid flere sammen. Skal man ud i åen er det kun sammen med en voksen.
Trop: skal altid følges med nogle andre derned.
Invitation til BLÅ GRENAFTNER i Klitdivision
Hvad: Sjov aften med alle spejdere i din gren fra hele divisionen
Hvornår:
● Mikro: tirsdag d. 3. septemper 16:30-18:00
● Mini: onsdag d. 4. septemper 17-19
● Junior/trop: onsdag d. 18. september 17-19
Hvor: Lejrpladsen Tandrup ”Tipi” Tandrupvej 1, Vester Vandet, 7700 Thisted
Transport: Aftal mellem hinanden at køre sammen
På BLÅ GRENAFTEN mødes alle spejdere i din gren fra hele divisionen og deltager i et spændende og anderledes og sjovt spejdermøde. I lærer hinanden at kende på tværs af grupper. Det er ledere fra divisionen, som står for mødet – så I kan godt glæde jer!
Divisionsledelsen søger for, at spejderne er beskæftiget og har det sjovt og imens samles grenlederne med nogle andre fra divisionsledelsen, som vil have nogle gode aktiviteter klar til dem også.
Divisionsledelsen sørger altså for et godt spejdermøde - både for spejdere og ledere
I skal blot møde op
TILMELDING:
Spejdere I melder jer til hos jeres ledere
Ledere, husk at melde ind hos jeres gruppeleder, hvor mange I kommer.
Du skal selv sørge for at komme derud og hjem igen – aftal at køre sammen.
Adressen er Tandrupvej 1, Vester Vandet, 7700 Thisted.
Kom 10 min. Inden mødestart
Vi glæder os til at se dig i det grønne!
Spejderhilsen Klitdivisionen